Rådgivning
Om du söker stöd för ditt eget eller en anhörigs mående ska du ringa vår telefonrådgivning eller skriva till oss via vår skriftliga rådgivning. Vi erbjuder tillfälligt stöd i stunden – anonymt, professionellt och kostnadsfritt. Tjänsterna är öppna dygnet runt, alla dagar i veckan.
- Telefonrådgivning: Ring oss på 90390. Observera att eventuella operatörsavgifter kan tillkomma. Läs mer om vår telefonrådgivning
- Skriftlig rådgivning: Du har möjlighet att skriftligen ställa en fråga till Hjälplinjen. En professionell rådgivare besvarar ditt meddelande inom en vecka. Läs mer om vår skriftliga rådgivning
E-post
Om du vill komma i kontakt med Hjälplinjen som samhällsaktör är du välkommen att mejla oss: kontakt(at)hjalplinjen.se.
Av säkerhetsskäl kan vi tyvärr inte erbjuda rådgivning eller besvara frågor om din hälsa via e-post.
Adress
Postadress
Hjälplinjen
St: Görans sjukhus
Box 500
112 81 Stockholm
Leverans- och besöksadress
Om du ska leverera något till oss eller besöka oss, vänligen kontakta oss via e-post: kontakt(at)hjalplinjen.se
Presskontakt
Hjälplinjens presstjänst är bemannad på vardagar mellan kl. 8.30–16.30. Vänligen kontakta oss via e-post: kontakt(at)hjalplinjen.se.
Du kan även vända dig till:
- Stockholms läns sjukvårdsområdes (SLSO) presstjänst (på vardagar)
- Region Stockholms pressjour (öppet under övriga tider)